söndag 22 januari 2017

Nybörjare X2


Äntligen igång! Så här glad blir jag när jag fått ordning på allt det praktiska med att börja en distanskurs på Karlstads universitet. Nu vill jag lära mig allt - eller i alla fall väldigt mycket - om hur kunder uppfattar våra tjänster på Helsingborgs tillståndsenhet, där jag är chef. 
I övermorgon börjar kunskapsresan och jag är så taggad!

5 kommentarer:

  1. Hej Gunilla!
    Varmt välkommen på kursen! Bra jobbat och extra kul med en sån härlig bild! Jag kan inte lovar dig att du kommer att lära dig hur dina kunder uppfattar era tjänster. Vad jag kan lovar dig att du kommer reflektera de kommande 20 veckor med oss och de andra kursdeltagarna och att du kommer ta del av en hel del teorier, modeller och verktyg som kan hjälpa dig att få en bättre förståelse över dina kunders upplevelse.
    Bästa hälsningar
    Jörg

    SvaraRadera
  2. Hej Jörg!
    Tack för dagens webinarium och för din input! Det här ska bli väldigt intressant på alla sätt!
    Allt gott!
    Gunilla

    SvaraRadera
  3. Gärna!
    Nu när du "all set" vore det toppen om du ville säga hej hos de andra kursdeltagare genom att lämna en kort kommentar på deras blogg. Jag är säker att du kan hitta en handfull spännande deltagare som har liknande erfarenheter, utmaningar eller intresseområde som du. Vi hörs och syns! /Jörg

    SvaraRadera
  4. Hej Gunilla
    Blev intresserad och kollade Tillsståndsenheten Helsingborgs hemsida. Jag tyckte den var koncis och informativ med tydliga länkar till era tjänster. Också bra med möjlighet att lämna Feedback. Utgår från att de flesta av era kunder är krögare och liknande. Reflekterar över hur många extremt skilda typer av kunder det finns i olika verksamheter.
    Ses på nästa webinar
    /Jerker

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Jerker! Vad kul att du kollade vår hemsida! Vi är inte så nöjda med den själva, tycker det är för rörig info och svårt att hitta. Förbättring pågår alltså. Men det känns bra att du tyckte den var tydlig ändå. :) Ja, merparten av våra kunder är krögare. Vårt arbete har överlag ett lågt värde för målgruppen inledningsvis, eftersom värdet ligger i ett beviljat serveringstillstånd. Efter detta gör vi tillsyn som bland annat syftar till att krögarna konkurrerar på samma villkor. I det finns ett värde, framför allt när andra krögare rör sig utanför lagens råmärken. :)
      Vi hörs och ses igen! Jag kollar din blogg i helgen. :)

      Radera